tisdag 4 augusti 2015

Dagar i solen

Gick ned till en åker jag tycker om, med en avloppstrumma uppstickande en meter ur jorden. Där lade jag mig mot den solvara betongen och smuttade brorsans kvarglömda Licor 43 och skrev i min anteckningsbok.

Det gick exakt som jag hade tänkt mig, inklusive åbäkandet att trampa utt en liggplats i det vildvuxna ogräset, den kortvariga trivseln innan jord och betong trängde sig på hur jag än satt, och en högljudd grupp förbipasserande berusade unga män som lämnade mig ifred när jag låg stilla. Ingen vild och obunden kvinna dök upp för att förverkliga mina drömmar.

Väldigt oeffektivt sätt att jobba är min slutsats. Jag kan fantisera om att jag är där när jag skriver och göra det minsre besvärligt och mer behagligt för mig.

När blev det bättre att göra allting i mitt huvud än på riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar